La Cecot demana que es faci públic l’informe que desaconsella la municipalització del servei de menjador escolar a Terrassa

Davant les veus sorgides avui reclamant la municipalització del servei de menjadors escolars, la Cecot considera necessari que es coneguin les conclusions d’un suposat informe elaborat per la comissió tècnica del mateix consistori que ho desaconsella.

• Alba: “qualsevol proposta que s’elevi a nivell públic hauria de contemplar sempre un annex d’impacte econòmic que permeti una anàlisi cost/benefici per poder prendre decisions amb fonament i sentit comú”.

Els mitjans de Terrassa s’han fet ressò avui d’una informació relacionada amb la municipalització del servei de menjadors de les escoles de la ciutat, una proposta dins de programa electoral dels partits que actualment governen a l’Ajuntament de Terrassa. Segons la informació distribuïda per l’Agència Catalana de Notícies, “des del consistori ja s’ha fet un informe intern a través d’una comissió tècnica i política amb la participació de representants dels partits representats al consistori, on el resultat obtingut desaconsella a dia d’avui la municipalització del servei”. Tanmateix estan sorgint algunes veus dins l’àmbit dels menjadors insistint a reclamar que s’implementi la mesura.

Davant d’aquesta situació, la Cecot creu important que es pugui fer públic l’informe que desaconsella aquesta municipalització i es pugui compartir i entendre els arguments i conclusions que la sostenen per tal de posar sentit comú a la presa de decisions final, més enllà de promeses electorals. “Qualsevol proposta pública hauria de dur annexa una anàlisi de cost/benefici abans de ser debatuda i votada en els marcs pertinents, tal i com fem en l’entorn empresarial”, explica Oriol Alba, secretari general de la Cecot. Si aquesta anàlisi dona com a resultat un sobre cost en la prestació d’un servei que tampoc garanteixi la seva millora o la seva qualitat, no tindria sentit que s’implementés un canvi en la gestió.

L’entitat empresarial sempre s’ha mostrat a favor de la cooperació publicoprivada, ben entesa i ben gestionada, per tal de fer avançar projectes que retornin en benefici dels ciutadans d’un territori i alhora potenciar l’activitat econòmica. “Tenim molts bons exemples de cooperació publicoprivada que estan funcionant bé per exemple en l’àmbit de la investigació, la innovació o de l’ocupació, com ho pots ser el projecte Reempresa”, afirma Alba, “i municipalitzar serveis indiscriminadament sense que aquests esdevinguin financerament més sostenibles o eficients pot acabar generant greus problemes a les arques públiques i, de retruc, en la qualitat del servei ”.