L’Associació i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya s’adhereixen a la Cecot

La Delegació del Vallès dels Enginyers Industrials de Catalunya (EIC), Associació i Col·legi, representa als professionals i les empreses del sector al territori, i a partir d’ara formarà part de la Junta Directiva de la patronal Cecot.
  • Fruit de l’acord entre ambdues entitats, els professionals i empreses d’enginyeria industrials col·legiats o associats podran gaudir dels serveis empresarials que presta la Cecot, complementant així el portfoli sectorial i especialitzat que la Delegació del Vallès dels EIC ja ofereix.
  • De la mateixa manera, l’Associació i Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya tindran presència entre les empreses del sector industrial de la Cecot i vetllaran pels seus interessos.

El president de la Delegació del Vallès d’Enginyers Industrials de Catalunya -Associació i Col·legi- (EIC), German Palacín, i el secretari general de la Cecot, Oriol Alba, han signat un conveni de col·laboració que reforça el marc de defensa professional i empresarial dels seus col·lectius representats.

El president de la Delegació del Vallès, Germán Palacín, ha volgut destacar la importància d’aquest acord “que va en la nostra línia de treball d’apropar els professionals i futurs professionals al món de les empreses”. Amb aquest objectiu, la Delegació del Vallès d’EIC farà difusió a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) dels perfils d’enginyers més buscats per les empreses associades a la Cecot, per orientar els estudiants d’enginyeria en la seva carrera professional.

“Aquest acord és possible perquè tant la Cecot com els EIC coincidim en l’objectiu de promoure i defensar els interessos empresarials”, ha afirmat Alba durant la signatura realitzada a la seu de la patronal catalana. “En el cas de la Delegació del Vallès d’EIC, aquesta defensa està més centrada en les empreses i els professionals del sector de l’enginyeria, i en el cas de la Cecot, de forma més transversal ja que som una confederació empresarial multisectorial. Tanmateix coincidim en la necessitat de treballar conjuntament certs aspectes clau en el territori com ho és, per exemple, la B40”, ha destacat Oriol Alba.

Des de la Cecot, és una infraestructura històricament reivindicada per l’impacte socioeconòmic sobre el territori i des dels EIC se la considera “una oportunitat per ordenar el territori”, ha destacat Palacín, recordant que així ho recullen els EIC en diversos informes. Aquests documents tenen com a objectiu aportar elements per a la reflexió i el debat sobre temes d’interès al territori i “aquesta línia és molt interessant i necessària des del nostre punt de vista”, afegeix Alba, “ja que concreta i permet argumentar des d’un punt de vista tècnic algunes de les propostes i mesures que els agents econòmics fem”.

Amb un enfoc similar, les entitats també comparteixen interès en l’àmbit de la transició energètica i l’impacte sobre el teixit empresarial i la ciutadania. “Els estudis que desenvolupen els EIC i el seu criteri ens poden ajudar -i molt- a la tasca de la Comissió d’Energia, un òrgan consultiu que tenim a la Cecot i que ens permet detectar les palanques de canvi per a una transició efectiva del mercat energètic”, ha destacat Alba.

“La incorporació de la Delegació del Vallès dels EIC a la Comissió d’energia aportarà més criteri tècnic i complementarà l’actuació com a plataforma d’anàlisi i divulgació sobre tots aquells factors que poden ser determinants econòmica i socialment”, conclou Alba.

A través d’aquest conveni, els associats i col·legiats dels EIC mantindran una sèrie d'avantatges, com ara l’ús de les més de trenta àrees d’assessorament de la Cecot, o accedir a la Borsa de Treball, a l’oferta de formació empresarial i a l’ampli ventall d’acords en descomptes que la Cecot té amb grans empreses de prestació de serveis de telecomunicacions, energia elèctrica, carburants, vols, pernoctacions o lloguer de vehicles, entre d’altres.

Per la seva part, els EIC col·laboraran per planificar accions formatives conjuntes a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), a les aules de formació de la Cecot i a les aules de formació de la Delegació del Vallès d’EIC.

Sobre la Delegació al Vallès dels EIC

La Delegació del Vallès dels Enginyers Industrials de Catalunya (Associació i Col·legi) compta amb uns 1.500 enginyers de l’àmbit industrial de l’àmbit del Vallès, defensa la professió i els seus interessos, la bona praxi de l’enginyeria, la regulació de la seva pràctica, tot fomentant el progrés de l’enginyeria i desplegant activitats de caràcter tècnic, científic i cultural.

Sobre la Cecot

La Cecot és una associació empresarial multisectorial, constituïda el 1978 i integrada per 40 gremis i associacions empresarials; una patronal de patronals, que aglutina els interessos dels seus gremis i associacions, que actua com a representant davant dels interlocutors socials i presta, directa o indirectament, els serveis més avançats i de valor afegit per fomentar la competitivitat d'autònoms, microempreses, pimes i grans empreses.