L’empresari i fundador del Grup bonÀrea, Jaume Alsina, Reconeixement Cecot a la Personalitat 2019 per la seva trajectòria professional

Els guardonats de les diferents categories són: SENSOCAR, SILENCE, KAVE HOME, ABLE HUMAN MOTION, LA CASA DE CARLOTA & FRIENDS, LA FARGA, AIJEC i l’empresari i fundador del grup bonÀrea, Jaume Alsina.
  • L’acte de lliurament de guardons serà el proper dimarts 22 d’octubre, en el marc de la 25a edició del sopar de la Nit de l’Empresari, aquest any sota el lema “ENERGÈTICS! Empreses responsables, governs sostenibles, transició energètica”.

Terrassa, 20 de setembre de 2019. Ahir dijous es van reunir a la seu de la patronal catalana Cecot els membres que han composat el Jurat dels Reconeixements 2019 al Progrés Empresarial. El Jurat, presidit per Antoni Abad, ha estat conformat per: Isaac Albert, primer Tinent d'Alcalde de l'Àrea de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat de l’Ajuntament de Terrassa, Xavier Gil, rector de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), Javier Lafuente, vicerector d’Innovació i de Projectes estratègics de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Xavier Roca, director de l'ESEIAAT, Eugènia Bieto, professora titular del departament de direcció general i estratègia d’ESADE, Antoni Asensio, Executive Education de IESE, Salvador Guillermo, secretari general adjunt i director del Departament d’Economia de Foment del Treball, Carlos Navarro, director de zona Catalunya d'Helvetia Seguros, Blai Felip, redactor d'Economia de La Vanguardia, José Orihuel, redactor en cap del Diari Expansión a Catalunya, Víctor Arbós, director del Centre d’Institucions de CaixaBank, Núria Burguera, directora de Relacions Institucionals i Comunicació del Port de Barcelona, Montse Novell, directora de Comunicació Corporativa del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Josep Goberna, director general adjunt de Desenvolupament i Gestió de Prevint, Carlos Garriga, president de la Federació Empresarial del Metall, Sr. Antoni Abad, president de la patronal Cecot, Josep Armengol, president de la Fundació Institut Industrial i Comercial, Paco Hoya, president del Cercle de Joves Empresaris de la patronal Cecot, Núria Betriu, presidenta del Club Cecot Internacionalització, Enric Barba, president del Club Cecot d’Innovació i Tecnologia de la patronal Cecot, Raquel Gil, comissionada de Promoció de Polítiques d’ocupació i lluita contra la precarietat de l'Ajuntament de Barcelona.

De les candidatures presentades en aquesta edició, els membres del Jurat van fallar a favor de:

Empresa més internacional - promogut per FEM i patrocinat per PORT DE BARCELONA

SENSOCAR

Terrassa

Reconeixement a la Innovació – promogut pel Club Cecot Innovació i tecnologia i patrocinat pel CONSORCI DE LA ZONA FRANCA DE BARCELONA

SILENCE (SCUTUM LOGÍSTIC, SL)

Esplugues de Llobregat

Comerç o servei més dinàmic - patrocinat per Helvetia Seguros

KAVE HOME (JULIÀ GRUP FURNITURE SOLUTIONS, SL)

Sils

Categoria amb el suport de CCAM

Millor jove iniciativa empresarial - promogut pel Cercle Cecot de Joves Empresaris en col·laboració amb la BANC

ABLE HUMAN MOTION, SL

5rt Reconeixement CaixaBank a la PIME responsable

LA CASA DE CARLOTA & FRIENDS

4r Premi Prevint

LA FARGA

Les Masies de Voltregà

Categoria fora de concurs en aquest Jurat. El procés de selecció i votació ha anat a càrrec d’un comitè tècnic de Prevint qui ha donat la màxima puntuació a La Farga en aquesta edició a les accions de prevenció i salut laboral.

Associació empresarial

ASSOCIACIÓ DE JOVES EMPRESARIS DE CATALUNYA - AIJEC

Categoria fora de concurs.

Personalitat

SR. JAUME ALSINA I CALVET, president i fundador del Grup bonÀrea

Categoria fora de concurs.

Jaume Alsina va néixer a Guissona, la Segarra, l’any 1934. Estudià veterinària a Saragossa, i el 1951 inicià l’activitat professional, centrada en els animals de tir i de càrrega, que abandonà per la mecanització dels treballs agrícoles. Associat amb professionals del sector avícola de Reus, el 1956 inicià un negoci de ramaderia industrial i el 1959 fundà la Cooperativa Agropecuària de Guissona, la qual, sota la seva direcció, s’ha convertit en la més gran de l’Estat espanyol.

L’objectiu de l’empresa era impulsar la ramaderia intensiva en una de les zones més deprimides de Catalunya i que patia un marcat èxode rural. Pràcticament des de la posada en marxa, l’empresa ha anat integrant totes les fases del cicle productiu fins a constituir, el 1999, el Grup Alimentari Guissona, a la qual van aportar els principals actius de la Cooperativa de Guissona, així com d'altres societats que van anar apareixent durant la dècada de 1990. Així, les 74.992 accions de la Corporació es van distribuir entre més de 4.500 accionistes, amb la conformitat dels socis assegurant d'aquesta manera el futur de bonÀrea Agrupa, actualment format per la Cooperativa de Guissona, la Caixa Rural de Guissona, la Corporació Alimentària Guissona, les fundacions Agropecuària i "bonÀrea", Serveis Agropecuària d'Assegurances i Serveis Mèdics Guissona.

Personalitats que han rebut el Reconeixement Cecot en les edicions anteriors:

2018 – Miquel Martí, empresari i fundador del Grup Moventia

2017 - Joana i Immaculada Amat, empresàries i co-directores d’Amat Immobiliaris

2016 -  Joan Uriach i Marsal, empresari i president de la Fundació Uriach 1838

2015 – Álex Cruz, president i conseller delegat de Vueling

2014 – Víctor Grifols, president de Grifols, SA

2013 – Enric Crous, director general del Grup Damm

2012 – Josep Maria Serra Farré, president del Grup Catalana Occident

2011 – Mar Raventós, presidenta del Grup Codorníu

2010 – César Alierta, president de Grupo Telefónica

2009 – Salvador Alemany, president d’Abertis Infraestructuras i president del Cercle d’Economia

2008 – Andreu Mas-Colell, catedràtic d’Economia i President de la Barcelona Graduate School of Economics

2007 – Manuel Lao Hernández, president de Nortia Corporation

2006 – Antoni Brufau i Niubó, president executiu de Repsol YPF

2005 – Gabriel Ferraté i Pascual, rector de la Universitat Oberta de Catalunya

2004 - José Manuel Lara Bosch, president del Grupo Planeta

2003 - Joan A. Samaranch, president honorífic del COI

2002 - Manuel Castells, professor de la UOC

2001 - Xavier Sala i Martín, consultor del Fons Monetari Internacional

2000 - Pedro Solbes i Mira, comissari d’Assumptes Monetaris i Econòmics

1999 - Josep Vilarasau i Salat, president de la Caixa de Pensions “La Caixa”

1998 - Eneko Landaburu, director general de Política Regional i Cohesió de la Comissió Europea

1997 - Carles Ferrer i Salat, president i fundador de CEOE

1996 - Joaquim Muns, economista i advocat i col·laborador de la OCDE i del FMI

1995 - Ramon Guinjoan, empresari

Els premis es lliuraran en el marc del sopar multitudinari de la Nit de l’Empresari que tindrà lloc el proper dimarts, 22 d’octubre al Teatre Nacional de Catalunya (TNC).