La Cecot demana a la Ministra Montero un tipus reduït de l’Impost de Societats per a les pimes a semblança del que ja estan implementant altres països europeus

Les pimes representen el 98% del teixit empresarial a Espanya, suposen el 64,25% de l’ocupació total i estan suportant la major part de la pressió fiscal del país. La Cecot reclama una fiscalitat competitiva per fer front a la reactivació econòmica.
  • Abad: “si volem reactivar la nostra economia, basada en teixit pime, proposem al Ministeri d’Hisenda que apliqui un tipus reduït de l’Impost de Societats d’un 10% en comptes de l’actual 25%. Cal implementar una política fiscal equitativa i justa, i que les empreses molt grans contribueixin pel total dels seus guanys”.
  • La Cecot es va manifestar a favor de la proposta del G7 perquè les grans empreses mundials facin una major contribució als països on desenvolupen la seva activitat i establir un impost mínim transnacional del 15%.

L’organització empresarial Cecot s’ha dirigit per carta a la Ministra d’Hisenda, Maria Jesús Montero per proposar una reducció de l’Impost de Societats per a les pimes i microempreses en el marc de la reforma fiscal que té previst dur a terme el Govern de cara al 2020. “Les pimes i microempreses representen el 98% del teixit empresarial tant a Catalunya com a Espanya i suposen el 64,25% de l’ocupació. Aplicar una reducció de l’impost ajudaria a reactivar la nostra economia productiva, prou malmesa per l’impacte de la Covid19”, afirma Antoni Abad, president de la Cecot.

Un terç dels països de l’OCDE han baixat l’Impost de Societats a les petites i mitjanes empreses per tal d’ajudar el seu teixit productiu majoritari a mantenir l’activitat i els llocs de treball. Aquests països imposen taxes impositives reduïdes a les empreses que tenen ingressos o beneficis per sota de determinat topall i la forquilla actual va d’un tipus reduït del 5% a Lituània fins un 22,8% que estableix Luxemburg per a les pimes. En aquest sentit, Espanya, que té una base econòmica fonamentada en pimes i microempreses a hores d’ara no té previst incloure cap mesura de tipus reduïts per aquestes empreses dins del plantejament de reforma fiscal que està elaborant per al 2022 i manté l’aplicació del tipus al 25% per a totes les empreses. L’entitat ha recordat a la Ministra que el teixit pime és qui assumeix el percentatge més gran de la càrrega impositiva a la majoria dels països i qui suporta el pes de la pressió fiscal perquè són empreses poc deslocalitzades a diferència de les grans empreses mundials. “És per això que demanem tenir un tipus al voltant del 10% per a les mitjanes i petites, i les empreses molt grans han de pagar pel total dels seus guanys i a un tipus equitatiu, no com succeeix ara”, explica Abad, “la càrrega d’impostos s'ha de repartir entre tot el teixit empresarial amb equitat per afavorir i facilitar el creixement a les empreses mitjanes i petites”.

La setmana passada la Cecot va posicionar-se a favor de l’acord del G7 per reformar el sistema fiscal global europeu i fer que les grans empreses mundials facin una major contribució als països on desenvolupen la seva activitat. Els ministres d’Economia van arribar a un pacte per fixar un impost mínim global, en principi del 15%, a les grans empreses tecnològiques i des de l’organització empresarial es va interpretar el pacte com un preludi a una harmonització tributària que beneficiarà la ciutadania i el desenvolupament dels països però també les microempreses i les pimes.