Notes de Premsa

Cerclemón col·labora un any més amb Creu Roja perquè cap infant es quedi sense joguina aquest Nadal

A proposta de Cerclemón, els membres del Cercle Cecot de Joves Empresaris han fet novament una aportació de joguines noves per la campanya de la Creu Roja.

El president de la comissió Cerclemón, Santi Ventalló, acompanyat d’Albert Teixidó, Meritxell Valero i Xavi Viñas han lliurat als voluntaris de la Creu Roja una cinquantena de joguines noves aportades pels membres del Cercle Cecot de Joves Empresaris entre els mesos de novembre i desembre.

El lliurament ha tingut lloc a la seu de la Cecot i, en paraules de Ventalló, des del Cerclemón “esperem poder ajudar a la Creu Roja a assolir el seu objectiu amb la campanya Cap infant sense joguina d’aquest any, sobre tot tenint en compte les dificultats afegides per l’impacte de la Covid-19, tant per la logística en la recollida com en el que suposarà el repartiment”.

El president de Cerclemón ha fet incidència, durant la recollida de joguines, en l’impacte que la pandèmia ha tingut en els infants durant el confinament del segon semestre de l’any i en les mesures restrictives en els mesos posteriors. “Més enllà que els infants de famílies en situació de vulnerabilitat tinguin el dret a poder rebre una joguina, vull posar l’èmfasi en que la Covid-19 els ha obligat a restar a casa, lluny dels centres escolars que sovint esdevenen el seu espai de socialització, d’integració i on els docents vetllen perquè els infants tinguin garantit el seu dret a jugar i a aprendre. Han estat mesos molt difícils per als nostres infants, en general”.

La campanya de Creu Roja té l’objectiu de garantir, un any més, el dret dels infants al joc i recollir joguines per a infants en situació de vulnerabilitat. També es pretén sensibilitzar la població sobre el valor educatiu del joc i la seva importància en el desenvolupament de la infància.

Des de la comissió solidària del Cercle, es col·labora activament en accions de suport i ajuda als infants mitjançant l’organització d’iniciatives com el Salta Solidari que enguany no ha estat possible desenvolupar pel context de pandèmia i que l’any passat va recaptar 8.000€ que Cerclemón va destinar a quatre associacions que treballen per la investigació de càncer infantil com són Mua Solidaris, Mi Compañero de Viaje i Todos contra la Histiocitosis i Ivet, una cura MSD. Enguany, la comissió tampoc ha pogut desenvolupar la 8a edició del pàdel solidari que espera recuperar tan bon punt les mesures de restricció i la situació sanitària ho permetin.

Cap infant sense joguina

La Creu Roja organitza per 28è any consecutiu aquesta campanya que, en el cas de Catalunya, es desenvolupa a més de 400 municipis, gràcies a la col·laboració de 1.100 voluntaris i voluntàries, i preveu repartir les joguines a prop de 25.000 infants catalans.

Aquesta Gran Recollida de Joguines promou que siguin noves, sostenibles, no sexistes ni bèl·liques i, a ser possible, que fomentin el joc cooperatiu. Enguany, per les dificultats logístiques arran de la pandèmia, es reforçarà la campanya amb donatius econòmics a través de la pàgina web www.lajoguinaeducativa.org per a la compra de joguines noves.

Cerclemón

Cerclemón és la comissió de treball solidari del Cercle Cecot de Joves Empresaris que fomenta la Responsabilitat ètica i social del teixit empresarial, participa en iniciatives de caràcter solidari i col·labora amb fundacions i ONGs.

Cerclemón col·labora amb Creu Roja perquè cap infant quedi sense joguina aquest Nadal