Notes de Premsa

Cecot Comerç torna a reivindicar l’apertura dels comerços als centres comercials amb urgència

• Escudé: “des del novembre que estem demanant l’apertura dels centres comercials que, insisteixo, apliquen rigorosament els protocols i mesures d’aforament, control d’accessos i higiene, per evitar situacions com les que hem estat veient aquest cap de setmana de pont. Massificació, problemes amb la mobilitat i llargues cues d’espera que és precisament un dels factors que intentem evitar sempre en un bon servei al client”.
  • Malgrat la campanya ha ajudat molts comerços locals ubicats als centres de les ciutats, i això és positiu per uns negocis molt tocats des de març, ens trobem amb una gran quantitat de botigues ubicades als centres comercials que no poden obrir des de fa massa dies i que la campanya de Nadal podria garantir la reactivació d’una part important d’aquestes.

Cecot Comerç reitera la seva disconformitat  amb què la Generalitat de Catalunya no permetés l’apertura de tots els formats comercials el passat 23 de novembre que entrava en vigor el primer tram del Pla d’Obertura Progressiva. L’organisme es suma així a les accions de reivindicació desenvolupades avui per diferents associacions de comerciants a Barcelona. Per la junta de Comerç no s’entén que s’hagi optat per treure la limitació dels 800 m2 de superfície de venta i que establiments amb una superfície més reduïda encara no puguin obrir les seves portes pel fet d’estar ubicats en un centre comercial.

Les imatges del passat cap de setmana de pont han refermat la posició de la comissió que considera demostrada que la decisió del Govern no té fonament sanitari que demostri un major risc de contagi en un establiment dins d’un centre comercial i està generant un alt greuge comparatiu entre formats comercials. S’està negant l’opció a poder treballar a un volum molt important d’activitats comercials que han escollit el centre comercial com emplaçament, generant la paradoxa que establiments amb molta superfície de venta però amb dificultats d’accés i mobilitat dins l’establiment, i zones comuns molt limitades, hagin pogut obrir des del primer dia de la fase 1.  Els centres comercials apliquen rigorosament els seus protocols i les mesures d’aforament, control d’accessos i higiene en canvi han continuar amb les portes tancades.

“Estem parlant d’unes 35.000 persones afectades a Catalunya que porten disset setmanes sense treballar aquest any”, recorda la presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé.

Una altra qüestió que no s’està tenint en compte és que una obertura gradual del comerç també permetria que les compres per part de la ciutadania de cara a la campanya de Nadal fossin graduals, evitant així aglomeracions en els darrers dies abans de les festes com les que ja vam experimentar aquest cap de setmana.

Per tot això, Cecot Comerç considera que caldria reobrir tots els formats des d’avui mateix, per descomptat donant compliment a les restriccions d’horari i aforament que s’han establert en el Pla d’Obertura Progressiva d’activitats de la Generalitat.