Xavier Panés assumeix la presidència de la Cecot per als propers quatre anys

En Assemblea Extraordinària Electoral celebrada aquest migdia, Panés ha estat proclamat per unanimitat dels vots emesos, nou president de la patronal catalana amb seu al Vallès.
  • Panés: “gràcies a totes les persones que presidiu els gremis i les associacions d’aquesta casa, per la vostra confiança. Em genera un enorme sentiment de responsabilitat vers vosaltres però m’il·lusiona poder treballar plegats en els reptes comuns a totes les empreses i en els propis dels vostres sectors. Teniu el meu total compromís com a president de la Cecot i com a Xavier Panés en aquesta nova etapa que encetem tots plegats”.

Aquest migdia la Cecot ha celebrat la seva Assemblea General Ordinària per donar per tancat l’exercici 2021 i, posteriorment, ha dut a terme l’Assemblea Extraordinària Electoral com a darrera fase del procés electoral a la presidència de l’entitat, iniciat el passat 26 de maig.

Després d’haver efectuat les votacions per part dels membres assistents, tal i com marca el reglament intern, i fet el recompte, l’assemblea ha proclamat per unanimitat a Xavier Panés com a nou president de la Cecot rellevant a Antoni Abad, qui ha presidit l’entitat els darrers disset anys. La de Panés va ser la única candidatura presentada a la Junta Electoral composada per Antonio Martínez, Fanny Novell i Enric Rius, que van revisar, validar i acreditar els avals presentats per Panés.

Abad ha tingut paraules d’agraïment a totes les persones que conformen l’assemblea de la Cecot i en especial a Xavier Panés per haver decidit implicar-se en el present i el futur de l’entitat i l’ha encoratjat a mantenir “aquest esperit de la Cecot que és el de poder parlar amb tots i tothom, dialogant, discrepant, respectant, però sense deixar de dir les coses pel seu nom. Ben dites, però pel seu nom”.

Per la seva part, Panés s’ha mostrat agraït amb els presidents i presidentes de les associacions i gremis de la Cecot per la confiança dipositada i ha alabat la tasca desenvolupada per l’entitat en el seu conjunt. “És un orgull formar part d’aquesta institució. Tots els qui estem aquí hi dediquem part del nostre temps, de manera gratuïta (com ha fet el Toni fins ara); hi dediquem força hores, les robem a vegades de les nostres empreses, a vegades de les nostres famílies i ho fem per fer créixer i mantenir allò tan nostre com és la societat civil. I perquè seguim creient que val la pena estar associats. I perquè seguim creient que els gremis i les associacions tenen sentit, i ara més que mai”.

Panés ha volgut tenir unes paraules d’agraïment a la seva família pel seu suport i la seva comprensió, perquè “sé que aquest compromís que estic adquirint avui aquí amb les empreses, amb els gremis i associacions, i amb la Cecot, suposarà menys temps amb elles. Gràcies”.

Panés ha format part del Comitè Executiu de la Cecot durant set anys i ha refermat la seva decisió a presidir l’entitat per “compromís. És el que em va fer decidir a acceptar aquest repte. Si t’impliques en projectes associatius com aquest, has d’estar i has de ser-hi. Tinc una enorme responsabilitat vers vosaltres perquè estar a l’alçada de gent com vosaltres que hi dediqueu tantes hores, tantes il·lusions i de manera altruista és un compromís que espero dur a terme satisfactòriament”.

El primer repte que encara el nou president de la Cecot és el d’implementar el Pla Estratègic 2022-2024 aprovat per l’entitat per continuar avançant cap a un nou model de patronal del segle XXI.

Xavier Panés, nou president de la Cecot per als propers quatre anys