El Centre de Reempresa de Catalunya participa a la 2ª Conferència Internacional de les pimes a Atenes

El Centre de Reempresa de Catalunya es va presentar com a una mesura exitosa de foment de la petita empresa.

Dilluns, 12 de març de 2018. Albert Colomer i Oriol Alba, director i coordinador del Centre de Reempresa de Catalunya van participar la setmana passada a la segona edició de la conferència internacional de pimes convidats per la Confederació Empresarial Grega (GSEVEN) amb l’objectiu de debatre sobre el paper de les petites i mitjanes empreses com a motors de creixement i innovació, en la democratització econòmica.

Durant la conferència, el director de Reempresa, Albert Colomer, juntament amb altres membres de Transeo (l’associació europea del sector de la transmissió de petites i mitjanes empreses a Europa), van poder saludar al primer ministre grec Alexis Tsipras i a George Kavvathas, president de la GSEVEN, que agrupa professionals, artesans i altres persones empresàries independents del país.

A més, durant la jornada, Oriol Alba, coordinador de Reempresa, va presentar en sessió plenària el mercat de compravenda de petits negocis com una mesura exitosa de foment de la petita empresa. Reempresa va ser mereixedora, l’any 2017, del Premi Europeu de Promoció Empresarial en l’àmbit que premia i reconeix aquelles polítiques innovadores promouen la fundació i el creixement de les empreses.

Sobre Reempresa

Reempresa, una iniciativa pionera a l’estat espanyol, es va posar en marxa el juny de l’any 2011 de la mà de la patronal catalana Cecot, de la Fundació Autoocupació amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i està finançada per la Generalitat de Catalunya i el fons FEDER europeu.

La Reempresa és un model d’emprenedoria i de creixement empresarial, pel qual un nou emprenedor – reemprenedor - pren el testimoni en la gestió d’una empresa ja existent, comprant-la en la seva totalitat per continuar l’activitat, salvaguardant d’aquesta manera el patrimoni empresarial individual i col·lectiu, per a fer-la créixer, sense haver de passar per la fase de crear-la.