L’European Business Angels Network renova la confiança en el català Albert Colomer com a membre de la nova junta de la xarxa europea

Les inversions dels Business Angels europeus han arribat a la xifra rècord dels 1456 milions d’euros al 2021.

Arxius descarregables

• L’EBAN, representa a més de 100 organitzacions de més de 50 països de l’ecosistema inversor internacional.
  • El propòsit de la nova junta de l’EBAN és triplicar la representació de les dones a l’ecosistema inversor ja que actualment el percentatge de dones inversores europees és únicament del 10% i representen al voltant de l’1% del capital total invertit.

Barcelona, 19 d’octubre de 2022. L’EBAN va celebrar la setmana passada a Brussel·les, una nova edició de l’EAIS, European Angel Investment Summit. En el marc d’aquesta trobada internacional, va tenir lloc la reunió de l’assemblea general de l’entitat i la renovació de la seva Junta Directiva per als propers dos anys.

Albert Colomer, vicepresident de la xarxa catalana de Business Angels, BANC, ha estat novament reelegit com a membre del Board de l’EBAN. Des de l’any 2003 forma part de la direcció de l’entitat, essent el membre amb més antiguitat a l’òrgan directiu.

Janne Jormalainen, president de la Finnish Business Angels Network, ha estat reelegit com a president, així com Selma Prodanovic, Vicepresidenta de l’Austrian Angel Investors Association, i Jesper Jarlbæk, Vicepresident de la Danish Venture Capital Association com a Vicepresidenta i Tresorer respectivament. A més, la nova junta està integrada per 19 membres més, representants d’entitats de l’ecosistema inversor de diferents països europeus.

L’EBAN, és el representant paneuropeu de la comunitat d’inversors en fase inicial. Constituïda l’any 1999, aquesta xarxa reuneix a més de 100 organitzacions de més de 50 països i representa un sector que té un paper fonamental en el creixement econòmic europeu mitjançant la creació de riquesa i llocs de treball.

A l’edició d’enguany de l’EAIS, es van presentar les dades sobre les inversions realitzades a Europa el passat any 2021. Cal remarcar el fort creixement respecte l’any anterior, arribant a la xifra rècord dels 1.456 milions d’euros invertits (+90 % de l’any anterior). En 2021, els inversors van participar a més de 5.070 rondes de finançament. Actualment a Europa hi ha aproximadament 39.400 inversors privats actius, que formen part d’una xarxa o associació d’inversió local.

BANC, a través de la figura del seu vicepresident, ha tingut un paper actiu en els diferents esdeveniments i iniciatives de l’organització. Recentment BANC ha mostrat la seva adhesió a la iniciativa promoguda per l’EBAN, Manifesto For a Gender Balanced Angel Investing Ecosystem.

Actualment el percentatge de dones inversores europees és únicament del 10% i representen al voltant de l’1% del capital total invertit, l’EBAN vol treballar per canviar aquesta situació i triplicar la representació de les dones a l’ecosistema inversor. L’entitat proposa treballar en tres àrees principals per revertir aquesta situació: Triplicar el número de dones inversores a Europa, augmentar el nombre d’inversions en empreses dirigides per dones i augmentar el número de dones a les juntes directives de les empreses.

BANC, recolza aquesta iniciativa i treballa des de fa temps per aconseguir una major representativitat femenina a l’ecosistema inversor català, també ajudant a les startups promogudes per dones a trobar vies de finançament per assolir els seus objectius.

Sobre BANC

BANC va ser la primera xarxa privada catalana i espanyola de Business Angels, va néixer per iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació a l’any 2003, amb el suport de l’Institut Català de Finances (ICF). A l’hora, BANC compta amb el recolzament d’ACCIÓ i està integrada en la Xarxa d’Inversors Privats (XIP), és membre de la European Business Angels Network (EBAN), membre fundador de la xarxa d’inversors de la Mediterrània MED ANGELS i membre promotor a Espanya de la xarxa global de Business Angels (GBAN).