Cecot Comerç insisteix en definir un pla estratègic de ciutat que ultrapassi voluntats partidistes i ressituï el futur del comerç terrassenc

Davant l’anunci ahir del possible tancament de la botiga H&M al centre de Terrassa i la destrucció dels 16 llocs de treball vinculats, Cecot Comerç recupera la reivindicació del sector amb el consistori de definir un pla estratègic per al comerç de la ciutat.
  • Escudé: “Fa dos anys vam aportar propostes com ara la transformació del Mercat de la Independència, finalitzar la B40 per facilitar i atraure visitants del Baix Llobregat o millorar la mobilitat a Terrassa com algunes de les propostes de Cecot Comerç per frenar el preocupant degoteig de tancaments comercials a la ciutat”.

Ara fa just dos anys que des de Cecot Comerç van fer arribar als candidats dels partits polítics que es presentaven a les eleccions municipals per Terrassa el mes de maig de 2019, un document amb diferents propostes per al futur del comerç terrassenc.

“Ja ho vam dir en aquell moment i, malgrat som plenament conscients que ens ha passat una pandèmia per sobre, reiterem que necessitem millorar la salut comercial de Terrassa”, afirma Cristina Escudé, presidenta de Cecot Comerç, i és que el sector es mostra cada vegada més preocupat pel constant degoteig de tancaments comercials que s’estan produint a la ciutat, tant de comerç local, com de diferents marques i franquícies. Cecot Comerç considera de vital importància l’elaboració d’un estudi que valori quina és la salut comercial de Terrassa, així com els hàbits de compra, i que estableixi les línies mestres d’un pla estratègic que permeti ressituar la ciutat com a referent d’èxit en l’àmbit comercial. “Aquest pla estratègic ha d’entomar-se com un projecte de ciutat, que ultrapassi la voluntat dels diferents partits”.

Amb aquesta necessitat de definir un projecte de ciutat, on el comerç hi tingui un paper vertebrador important, Cecot Comerç demana a l’Ajuntament transversalitat i coordinació dins de l’organització municipal, treballant de manera centralitzada amb l'àmbit de la cultura i del turisme i amb una funció i rol ajustats a la importància del sector i a les dimensions de la ciutat i l’organització municipal.

“És important que puguem exposar i debatre propostes però sobre tot que s’arribi a materialitzar en un consens ampli per al futur del comerç de la ciutat”, reitera Escudé. En aquest sentit, Cecot Comerç creu que cal cercar una proposta de singularització de la ciutat aprofitant els actius de què disposa (les universitats, el PAC, la Mútua, Escac, patrimoni cultural, etc.), així com mobilitzar la societat i el consistori per exigir a l’Administració central la finalització de la B40, “amb la infraestructura acabada podríem establir estratègies per atraure la població del Baix Llobregat, que en pocs minuts podrien visitar la ciutat. I els confinaments i les limitacions a la mobilitat per la pandèmia res tenen a veure amb refrenar les connexions viàries”, explica Escudé qui considera que recolzarà l’activitat econòmica i empresarial de la ciutat.

Cecot Comerç també va apostar per la transformació del Mercat de la Independència com a projecte de ciutat ja que és una “tractora” comercial clau per a tots els carrers comercials adjacents. En aquest punt els representants del comerç de la patronal van considerar fonamental obrir el mercat cap a la Rambla, per exemple, mitjançant l’habilitació de locals comercials de degustació o restauració o venda i connectar-lo amb una artèria comercial principal per Terrassa com ho és la Rambla, on també és necessari reformular l’atractivitat comercial per tal que esdevingui un veritable eix comercial vertebrador de la ciutat. Tanmateix aquesta proposta ja ha quedat desestimada pel consistori.

Descarregueu aquí el document de propostes que Cecot Comerç va elaborar el 2019.