Notes de Premsa

El Gremi de Transports i Logística de Catalunya celebra la seva Assemblea anual al Port de Barcelona

Uns dels aspectes que ha tractat àmpliament durant l’Assemblea són les novetats pel que fa a l’estiba i subjecció de la càrrega en el transport por carretera.

El Gremi de Transports i Logística de Catalunya ha visitat aquest dimarts 22 de maig el Port de Barcelona per potenciar les relacions entre les dues institucions. Durant la visita a les instal·lacions portuàries els ha acompanyat la responsable de Relacions Públiques, Maria José García-Nieto i el Cap de Relacions Internacionals, Promoció i Relacions Públiques del Port, Manuel Galán.

El Gremi ha tingut l’oportunitat de conèixer les operatives que es desenvolupen al port com a hub logístic més avançat i competitiu del sud d’Europa per la distribució de productes al continent europeu, i el nord d’Àfrica. La plataforma logística pot arribar a 400 milions de consumidors en menys de 48 hores. També és l’únic Port de l’Estat connectat a Europa amb ample europeu.

El Gremi ha celebrat l’Assemblea General a les mateixes instal·lacions del Port. Durant l’Assemblea es va analitzar l’actualitat del sector, així com del propi Gremi. Un dels aspectes que es va tractar àmpliament és l’entrada en vigor del  Reial Decret que regula les inspeccions tècniques en carretera de vehicles comercials que ha entrat en vigor el passat diumenge.

El punt fonamental en el qual incideix aquest Reial Decret es refereix a la correcta subjecció de la càrrega al considerar-la un aspecte essencial per a la seguretat vial; de manera que caldrà garantir que la carrega està subjectada perfectament davant qualsevol moviment derivat del vehicle. Davant la incertesa que ha despertat l’aprovació d’aquest Reial Decret, el Gremi ha organitzat una jornada tècnica per al 5 de juny on es podran resoldre tots els dubtes sobre la càrrega i estiba en el procés logístic.

Sobre el Gremi

El Gremi de Transports i Logística, integrat a la patronal Cecot, compte actualment amb més de 250 associats. Representa i defensa els interessos de les empreses de transport i ofereix diferents serveis als seus associats. Un dels principals objectius del Gremi és potenciar l’associacionisme, afavorint l’intercanvi i la comunicació entre les empreses del sector.

Fotografia dels membres de l'Assemblea del Gremi de Transports