Notes de Premsa

El Gremi de Transports de Catalunya qüestiona les restriccions a camions per Setmana Santa que estan generant confusió entre els professionals del sector

A Catalunya es mantenen les restriccions a la circulació de camions coincidint amb la Setmana Santa, malgrat els confinaments perimetrals autonòmics.
  • Martínez: “en un context normal, entenem les restriccions plantejades el mes de gener per evitar col·lapses a les carreteres, davant d’un previsible increment de vehicles particulars. Però tenint en compte que aquest any el volum no serà tal pels confinaments perimetrals autonòmics, els professionals del sector a Catalunya demanem poder mantenir l’activitat per carretera tal i com faran els professionals de la resta de comunitats autònomes”.

El Servei de Trànsit de Catalunya ha confirmat que finalment, i malgrat les mesures de limitació de mobilitat en totes les Comunitats Autònomes acordades pel Consell Interterritorial de Salut per a la festivitat de Setmana Santa, mantindrà les restriccions a la circulació als vehicles de transport de mercaderies previstes per aquests dies. Així doncs, es manté vigent la Resolució de restriccions anuals aprovada pel Govern de la Generalitat al gener d'enguany i que afecten les principals carreteres catalanes els divendres i diumenge Sant i el dilluns de Pasqua.

Per la seva part, la Direcció General de Trànsit ha acordat l’aixecament de les restriccions a la circulació de camions durant aquest període per considerar que els confinaments perimetrals autonòmics redueixen el volum de trànsit de vehicles particulars i, per tant, els professionals del sector poden desenvolupar la seva activitat amb total normalitat i sense risc a col·lapsar les vies.

El president del Gremi de Transports i Logística de Catalunya, Antonio Martínez, explica que aquesta situació està generant confusió entre les empreses i els professionals del transport de mercaderies i demana al Departament de Trànsit que pugui aixecar les restriccions als transportistes catalans per recolzar-los en la seva activitat que, “durant l’any de pandèmia s’ha demostrar essencial i necessària per abastir tant de productes bàsics per la població, com de material sanitari als centres de salut”.

Martínez afegeix que “en un context normal, entenem que les restriccions plantejades a principis d’any per evitar el col·lapse a les carreteres respon al lògic i  previsible increment de vehicles privats per vacances de Setmana Santa. Però tenint en compte que aquest any el volum no serà tal degut als confinaments perimetrals autonòmics, els transportistes demanem poder mantenir l’activitat per carretera a Catalunya, tal i com faran els professionals de la resta de comunitats autònomes”.

Les restriccions a camions a Catalunya que es poden consultar en el següent enllaç:

Sobre el Gremi

El Gremi de Transports i Logística, integrat a la patronal Cecot, compta actualment amb més de 250 associats. Representa i defensa els interessos de les empreses de transport i ofereix diferents serveis als seus associats. Un dels principals objectius del Gremi és potenciar l’associacionisme, afavorint l’intercanvi i la comunicació entre les empreses del sector.

Actualment forma part de la Federación Nacional de Asociaciones de Transporte de España – FENADISMER, organització que defensa els interessos del sector a tot el territori nacional i que reuneix més de 32.000 empreses de transport i més de 60.000 vehicles, tots ells petites i mitjanes empreses i autònoms.