Notes de Premsa

Autcat demana als Ministeris de Treball i de Seguretat Social que els autònoms puguin bonificar-se la formació professional per la qual ja cotitzen

L’Organització d’Autònoms de Catalunya ha fet arribar un escrit a la nova Ministra de Treball, Yolanda Díaz i al de Seguretat Social, José Luís Escrivá, per traslladar la seva preocupació davant la incoherència d’haver de cotitzar obligatòriament per la formació professional i alhora no es contempli el dret a rebre aquesta formació.

Enric Rius, president de l’Organització d’Autònoms de Catalunya, Autcat, adscrita a la patronal catalana Cecot, ha fet arribar una carta a la Ministra de Treball, Yolanda Díaz i al Ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luís Escrivá, on més enllà de desitjar-los encerts en aquesta nova etapa dins de l’executiu de Pedro Sánchez, ha sol·licitat que el Govern dicti les disposicions necessàries perquè els autònoms puguin exercir el seu dret a rebre la formació professional bonificada que cotitzen.

L’Autcat ha traslladat la preocupació dels seus membres als Ministres concretant “el fet que des del passat 1 de gener de 2019, arran de l'entrada en vigor del Reial decret 28/2018, de 28 de desembre, per a la revaloració de les pensions públiques i altres mesures urgents en matèria social, laboral i d'ocupació, els autònoms, tal com es recull en l'article 7.d, estan cotitzant per formació professional, el 0,1 per cent; no obstant això, la normativa vigent sobre la formació d'autònoms, no aclareix, de moment, l'abast de la formació dels autònoms a través del sistema de bonificacions”.

Davant aquesta situació, Rius afirma que “ens trobem amb una realitat incontestable: el deure de cotitzar obligatòriament per la formació professional no es correspon el dret a rebre aquesta formació professional”, donada la falta de previsió reglamentària per al desenvolupament de les accions formatives, incomplint, amb això, la reciprocitat que suposa l'assegurament obligatori de la formació professional dels treballadors autònoms.

“Tot i que pugui semblar obvi,  cal recordar que els fons recaptats per a la formació professional en el Règim Especial de Treballadors Autònoms han de dedicar-se íntegrament a la formació professional d'aquest col·lectiu”, conclou Rius.

Sobre Autcat

El Autcat es va crear al 2004, agrupa el col·lectiu d’autònoms dins de la patronal catalana Cecot. Representa prop de deu mil autònoms i té com a missió la defensa dels interessos de les autònoms. També ofereix serveis d’informació i assessoria específica dirigida a aquest col·lectiu.