Notes de Premsa

FEMvallès celebra la proposta de governança comuna per a la regió metropolitana, però discrepa amb les propostes i l’òptica del Pla presentat per Colau

La plataforma socioeconòmica FEMvallès considera positiu que es treballi en el marc de la Regió, incloent els més de 5M d’habitants que hi resideixen però es mostra crítica amb el model de corones que classifica els 1.3M de vallesans i vallesanes com a perifèria.
  • “La regió no hauria de ser dirigida des de la Zona Franca sinó coordinada pluralment amb una representació equilibrada amb les àrees considerades perifèriques pel sistema de corones”.

L’alcaldessa Ada Colau presidí ahir un gran acte a l’Ajuntament de Barcelona per a presentar el pla estratègic “Barcelona Demà”. Al darrere hi trobem organitzacions com l’AMB, Foment del Treball i el mateix Ajuntament de Barcelona agrupats al voltant de l’associació PEMB (Pla Estratègic Metropolità de Barcelona). La voluntat d’aquest nou compromís és dotar de governança comuna els més de 5 milions de catalans que habiten la Regió Metropolitana on s’hi troben a més del Barcelonès els Vallesos, el Maresme, el Baix Llobregat i el Penedès. FEMvallès celebra que a la fi es treballi en el marc de la Regió i es resolgui la demanda d’unir esforços. Tanmateix, l’organització vallesana discrepa amb l’òptica des d’on es fa el pla i amb les propostes contemplades.

Des de fa anys FEMvallès treballa per assolir una governança regional a aquesta escala, però els vallesans no veuen amb bons ulls que la proposta presentada aquesta setmana per l’alcaldessa de Barcelona mantingui el model de corones que classifica de perifèria els 1.3 milions de vallesans i que consideren totalment injusta. No envà la proposta de l’associació PEMV ve marcada pel lideratge que té l’AMB com a ens líder de l’associació. En aquesta línia doncs l’AMB fa un pas més per adquirir el rol de líder, fet que ja havia estat criticat anteriorment des de FEMvallès (https://www.femvalles.cat/sortir-de-lamb/) argumentant que la regió no hauria de ser dirigida des de la Zona Franca sinó coordinada pluralment amb una representació equilibrada amb les àrees considerades perifèriques pel sistema de corones. Tampoc pensen que a la Regió se li hagi d’afegir el Baix i Alt Penedès com ha fet el PEMB amb la publicació del seu dossier “Barcelona demà”, ja que al seu entendre el Penedès té correctament la seva pròpia regió junt amb l’Anoia i el Garraf.

A la presentació del Pla han estat presents els alcaldes de Mataró, Granollers i Terrassa però FEMvallès reclama també la participació d’ajuntaments de poblacions mitjanes i més petites que consideren decisius.

La plataforma socioeconòmica vallesana no es limita a la crítica per la crítica sinó que proposa un model de governança plural com tenen les regions metropolitanes de París i Londres:

·         BARCELONA = 70% PARÍS

·         UNA AGÈNCIA REGIONAL DE BARCELONA

Sobre FEMvallès

La plataforma FEMvallès és una iniciativa promoguda per Cecot, Consell Intersectorial d’Empresaris de Sabadell i Comarca (CIESC), Unió Empresarial Intersectorial Cercle d’Empresaris (UEI) i Via Vallès.

A més a més han subscrit la seva adhesió a la plataforma: Associació d’Empresaris de Castellbisbal, Baricentro, Cambra de Terrassa, CCOO Vallès Occidental i la Catalunya Central, CCOO Vallès Oriental, Maresme i Osona, Cerdanyola Empresarial, Circuit de Barcelona-Catalunya, Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de Barcelona (delegacions del Vallès Oriental i Occidental), Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (Delegació del Vallès), Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya (Delegació del Vallès), Sant Cugat Empresarial, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i UGT Vallès Oriental i Vallès Occidental.