Notes de Premsa

Cerclemón col·labora un any més amb la campanya de recollida de joguines de la Creu Roja, enguany sota el lema “Els seus drets en joc”

L’objectiu de Creu Roja per aquest 2021-2022 és repartir joguines a 22.000 infants d’arreu de Catalunya en situació de vulnerabilitat i a Terrassa la xifra es concreta en 1.500 infants.
  • A proposta de Cerclemón, els membres del Cercle Cecot de Joves Empresaris han fet novament una aportació de joguines noves per la campanya de la Creu Roja.

El president de la comissió Cerclemón, Santi Ventalló, acompanyat d’Albert Teixidó, han lliurat als voluntaris de la Creu Roja una cinquantena de joguines noves aportades pels membres del Cercle Cecot de Joves Empresaris entre els mesos de novembre i desembre.

El president de Cerclemón ha fet incidència, durant la recollida de joguines, en l’impacte que la pandèmia va tenir en els infants durant el primer confinament el 2020 però també en les mesures restrictives en els mesos posteriors i les constants adaptacions al context per poder desenvolupar la tasca formativa, educativa i extraescolar convivint en una situació sociosanitària mai viscuda. “Més enllà que els infants de famílies en situació de vulnerabilitat tinguin el dret a poder rebre una joguina, vull posar l’èmfasi en que la Covid-19 els ha obligat a restar a casa, lluny dels centres escolars que sovint esdevenen el seu espai de socialització, d’integració i on els docents vetllen perquè els infants tinguin garantit el seu dret a jugar i a aprendre. Han estat prop de dos anys molt difícils per als nostres infants, en general”.

El lliurament ha tingut lloc a la seu de la Cecot i, en paraules de Ventalló, des del Cerclemón “esperem poder ajudar un any més a la Creu Roja a assolir el seu objectiu amb la campanya de recollida de joguines, sobretot tenint en compte les dificultats afegides per l’impacte de la Covid-19, tant per la logística en la recollida com en el que suposarà el repartiment”.  De fet, la setmana passada Creu Roja alertava que encara faltava el 35% de les joguines necessàries per assolir la fita, “especialment, calen joguines per a infants d’entre 0 i 3 anys i de 10 a 14 anys” i és per això que els voluntaris han fet una crida a col·laborar a través de donació de joguines i d’aportacions econòmiques per comprar els jocs que faltin.

La campanya de Creu Roja té l’objectiu de garantir, un any més, el dret dels infants al joc com una eina de socialització i reversió davant del risc d’aïllament social que pot acompanyar els infants en situació de vulnerabilitat. Enguany, amb el lema “Els seus drets en joc”, la campanya recull i distribueix joguines noves no bèl·liques, no sexistes, sostenibles i cooperatives, fonamentals per promoure el treball en equip i el desenvolupament de les habilitats socials.

Cap infant sense joguina

La Creu Roja organitza per 29è any consecutiu aquesta campanya que, en el cas de Catalunya, es desenvolupa a més de 300 municipis, gràcies a la col·laboració de 1.200 voluntaris i voluntàries, i preveu repartir les joguines a prop de 22.000 infants catalans.

Aquesta Gran Recollida de Joguines promou que siguin noves, sostenibles, no sexistes ni bèl·liques i, a ser possible, que fomentin el joc cooperatiu. Enguany, per les dificultats logístiques arran de la pandèmia, es reforçarà la campanya amb donatius econòmics a través de la pàgina web www.lajoguinaeducativa.org per a la compra de joguines noves.

Cerclemón

Cerclemón és la comissió de treball solidari del Cercle Cecot de Joves Empresaris que fomenta la Responsabilitat ètica i social del teixit empresarial, participa en iniciatives de caràcter solidari i col·labora amb fundacions i ONGs.

Cerclemón participa a la campanya de recollida de joguines de la Creu Roja