La patronal Cecot exigeix responsabilitat als polítics

La patronal catalana Cecot lamenta que s’hagi dilatat la situació d’inestabilitat, penalitzant l’economia i la ciutadania per arribar a un resultat electoral que torna a fer patent la necessitat d’una cultura de negociació, pacte i coalicions polítiques.
  • Abad: “des del nostre punt de vista el resultat electoral mostra que la ciutadania demana política en majúscules que nosaltres entenem com la capacitat de dialogar, negociar i acordar des de la diversitat per resoldre problemes”.

El resultat electoral d’ahir demostra, a ulls de la Cecot, que obviar els problemes fent salts endavant no es resolen sinó que a més fa més complexa la seva resolució. Antoni Abad, president de la Cecot afirma que “des del nostre punt de vista, la ciutadania demana política en majúscules que es tradueix en capacitat de dialogar, negociar i acordar per resoldre problemes, i tenim una llarga llista de reformes estructurals al país que cal resoldre i, en especial, la situació a Catalunya que ja es va veient com afecta de manera directa a la política estatal”.

Després que el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, anunciés el passat mes de setembre una nova convocatòria d’eleccions anticipades, la Cecot ja va manifestar públicament el seu malestar per les conseqüències i l’afectació que aquesta decisió tindria sobre l’economia, la competitivitat empresarial, el desenvolupament de l’activitat productiva i el benestar col·lectiu. “La repetició electoral és conseqüència de la falta de cultura de negociació política a Espanya, la complexitat social es governa amb acords i coalicions però per això els lideratges han de canviar”, insisteix Abad. S’ha d’accelerar l’actualització dels marcs legals i la refundació de les bases de competitivitat d’Espanya mitjançant una negociació permanent amb els representants empresarials. “I cal responsabilitat per part dels dirigents polítics, que també vol dir parlar als ciutadans des de la veritat, sense enganys, fent pedagogia i sent constructius que és del que han estat mancats la major part dels debats electorals que hem patit”.

L’entitat reclama que l’economia i la societat, en especial la catalana, ha d’obtenir fons econòmics suficients, equitatius al que representa i al que genera empresarialment. Des de la Cecot lamentem profundament que la ciutadania hàgim hagut de tornar a les urnes i que els polítics siguin incapaços d’arribar a acords des de la diversitat, que és el que l’empresariat espera de la política. Seguim sense entendre que ens hagin fet perdre el temps responent dues vegades seguides la mateixa consulta, en un marge de temps tan curt com el que ha transcorregut des de les darreres eleccions.  En aquest punt “recordem a la societat política que són servidors públics i que els seus ingressos són els nostres impostos, per tant, tornem a demanar responsabilitat i voluntat per desplegar i fer avançar polítiques i projectes que impulsin l’activitat econòmica i el benestar social i col·lectiu que necessita el país”.

És inviable i insostenible que a data d’avui, tant el Govern de la Generalitat com el Govern d’Espanya gestionin amb pressupostos prorrogats i, més preocupant encara, és el fet que comenci a esdevenir una normalitat. Des de la Cecot continuem reclamant als Governs l’aprovació de pressupostos que permetin fer avançar l’economia productiva.

Seguir treballant per fer empresa i un país competitiu

En qualsevol escenari, la Cecot destaca que els empresaris continuaran treballant per fer empresa i per fer un país més competitiu i socialment cohesionat. I espera màxima receptivitat per part del conjunt de les forces polítiques.