Augmenten un 10% les ofertes de feina gestionades a través de la Fundació Cecot Persona i Treball

La Fundació Cecot Persona i Treball ha publicat una nova edició de “l’Observatori de l’actualitat laboral” corresponent al segon trimestre de l’any.
  • Les feines administratives continuen sent les més demandades seguides de les ofertes del sector industrial, que ja representen un 18% del total d’ofertes de feina que gestiona la fundació.

La Fundació Cecot Persona i Treball, que treballa per fomentar la inserció i orientació laboral, els programes de recol·locació i la Responsabilitat Social Empresarial, ha fet pública una nova edició de “l’Observatori de l’actualitat laboral” corresponent al segon trimestre del 2019 on analitza els moviments d’ofertes i demandes de feina a la seva borsa de treball i les característiques principals de les necessitats laborals de les empreses.

L’observatori destaca un augment del 10% de les ofertes de feina gestionades per la seva borsa de treball respecte al primer trimestre de l’any. Cecot Persona i Treball explica que aquest augment es deu en gran part “per un mes de juny amb una important quantitat de sol·licituds de personal”. Respecte el mateix trimestre però de l’any anterior, l’augment va ser del 7,5%.

Pel què fa als sectors amb més ofertes de feina, l’administratiu continua representant prop d’una quarta part del total d’ofertes de feina (22%) seguit de molt a prop per les ofertes de feina del sector industrial que ja representa el 18% del total d’ofertes de feina gestionades.

Des de Cecot Persona i Treball destaquen que les principals ocupacions sol·licitades són les d’auxiliar d’administració, personal tècnic administratiu i l’administració de personal en el cas de les ofertes de l’àmbit administratiu i les d’electromecànica, manteniment industrial, torneria i soldadura entre les principals ofertes del sector industrial.

Els perfils professionals més difícils de trobar: els del sector de les noves tecnologies

L’observatori fet públic per Cecot Persona i Treball destaca les “dificultats per trobar perfils professionals, particularment en el sector de les noves tecnologies”. Per la fundació, els perfils professionals de programació, anàlisi de sistemes i de desenvolupament i gestió empresarial són molt buscats per les empreses, que tenen “enormes problemes” per trobar-los.

En aquest sentit, la Cecot proposa la selecció en origen com a possible solució a l’alta demanda d’aquests tipus de perfils. En altres ocasions, la patronal Cecot ja ha explorat aquest sistema i actualment ha tornat a obrir la selecció de perfils informàtics provinents d’Argentina.

La contractació indefinida continua a la baixa

L’informe publicat per la Cecot destaca que el 25% de les ofertes de feina que ha gestionat durant el segon trimestre del 2019 oferien contractació laboral indefinida, “8 punts percentuals menys respecte les dades de l’informe del primer semestre de l’any”. Segons la fundació aquest resultat “mostra una tendència negativa que ja s’albirava durant el 2018”.

Més demanda de perfils professionals, però menys currículums gestionats

Durant el segon trimestre de l’any, el nombre de currículums gestionats per la borsa de treball de Cecot Persona i Treball ha baixat un 24% respecte el primer trimestre de l’any. Aquesta caiguda representa un 33% menys de currículums respecte el mateix trimestre de l’any 2018.

Pel què fa al nivell formatiu de les persones que han buscat feina durant el segon trimestre de l’any a través de Cecot, el 32% tenien estudis terciaris (a partir de Cicle Formatiu de Grau Superior). Durant el primer trimestre de l’any, aquest perfil de treballador representava el 44% del total i el 67% al llarg del 2018. En aquest sentit, doncs, Cecot destaca que aquestes xifres “indiquen que la tendència en aquest aspecte va clarament a la baixa, és a dir, el perfil de persones que busquen feina a nostra borsa va cap a persones amb menys nivell de formació”.

Consulta aquí l’observatori complet