La BANC troba un àngel inversor per l’empresa Global Candace

Global Candace és pionera en oferir solucions innovadores per al sector de la logística marítima i en breu entrarà al sector aeri i al terrestre.

Global Candace es va constituir el mes d’octubre del 2017 de la mà de l’emprenedora Alejandra Moreno Feites, a qui l’equip de BANC defineix com una dona visionaria i que durant la seva trajectòria professional ha desenvolupat diferents tasques i funcions en empreses com Accenture España, Manpower, TNT Cycles, Desigual, Barentz o Quimidroga. En les darreres empreses Alejandra va realitzar tasques en departaments d’import/export, fet que va promoure la idea empresarial de desenvolupar i comercialitzar el software de gestió empresarial pioner al mercat orientat a la logística marítima que ofereix Global Candace. Aquest software automatitza els processos de seguiment d’importacions i exportacions per via marítima en una plataforma que genera una base de dades corporativa i que es nodreix el sistema de planificació de recursos empresarials (ERP) utilitzat per cada empresa i permet a les empreses saber a temps real, i des de qualsevol dispositiu mòbil, ordinador o tauleta, quan una mercaderia no arribarà a temps, preveient possibles demores i incidències.  El benefici que estan obtenint les empreses que ja fan ús del desenvolupament de Global Candace és una millora exponencial de l’eficiència de cerca de vaixells i mercaderies ja que elimina les cerques manuals, guanya temps i estalvia diners. L’èxit del software ha fet que l’empresa hagi posat els ulls en els sectors aeri i terrestre on properament comercialitzaran la seva solució.

El mes d’octubre de 2018, just un any després de la seva constitució, Global Candace va confiar en la xarxa BANC, Business Angels Network de Catalunya, el seu projecte per tal de trobar un inversor privat que apostés i s’impliqués en l’empresa i així ha estat. En els últims vuit anys, la xarxa degana a tot l’estat espanyol de Business Angels, ha aconseguit 5,8 milions d’euros per a 62 projectes vinculats a la innovació.

Durant el 2018, la xarxa BANC ha contribuït a capitalitzar 424.000€ en equity, que es reparteixen en quatre operacions que han mobilitzat 310.000€ de business àngels i 114.000€ dels mateixos promotors. Els 424.000€ en equity equivalen a un 10% d’una valoració Post Money global de 4,1 milions d’euros en la qual els business àngels adquireixen el 7,5%. En quant a tramitacions d’ajuts, durant el 2018 es van aconseguir 585.000€ en préstecs tous, per a 6 projectes.

De forma agregada, en el conjunt dels darrers 15 anys, BANC ha contribuït a mobilitzar 204 bus¡ness àngels, en 94 operacions amb un promig de 2,7 business àngels per operació i 13,4 milions € (tant de fundadors com de business àngels) amb un promig de 142.000 € per operació.

Sobre BANC

BANC va ser la primera xarxa privada catalana i espanyola de Business Angels, que va néixer per iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació, amb el suport de l’Institut Català de Finances (ICF). A l’hora, BANC compta amb el recolzament d’ACCIÓ i està integrada en la Xarxa d’Inversors Privats (XIP), i és membre de la Xarxa Espanyola de Business Angels (ESBAN) i de la European Business Angels Network (EBAN).