El Comitè Executiu de la Cecot apel·la a la responsabilitat dels partits catalans perquè Catalunya compti amb pressupostos aprovats a gener de 2023

Davant els esdeveniments polítics que han comportant canvis a l’executiu de la Generalitat de Catalunya aquest cap de setmana, la patronal catalana Cecot reitera la necessitat d’aprovar pressupostos el mes de gener per proporcionar estabilitat econòmica al país.

Davant dels canvis al Govern de la Generalitat promoguts aquest cap de setmana pels esdeveniments polítics dels darrers dies, l’organització empresarial es remet a la necessitat de treballar conjuntament per fer front a les conseqüències de la inflació i l’impacte sobre el teixit empresarial i la ciutadania. És per això que el Comitè Executiu de la patronal Cecot emfatitza la necessitat de comptar amb pressupostos aprovats a gener de 2023 i garantir així l’estabilitat socioeconòmica del país.

Estem en una fase econòmica caracteritzada per la incertesa: la inflació en la que estem que és d’una importància econòmica decisiva, amb efecte directe d’alentiment de l’activitat econòmica, contenció d’inversions empresarials i de la despesa de les famílies. S’ha d’afegir una situació on la por a  trencar cadenes de subministres, en part per la irrupció de la crisi sanitària mundial, està duent a nous models de producció més orientats a la integració vertical i, finalment, s’agreuja aquest context d’incertesa amb la inestabilitat geopolítica.

És per aquest motiu que la patronal catalana apel·la a la responsabilitat de tots els partits catalans al Parlament i demana una dinàmica de treball basada en els acords i pactes entre els partits per poder aprovar pressupostos amb celeritat, així com sistematitzar la revisar i actualització dels pressupostos per adaptar-los a la situació de cada moment. L’acord de pressupostos és un factor d’estabilitat que ajuda al teixit empresarial i econòmic a poder establir plans estratègics i en els processos de presa de decisions.