El Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya s’adhereix al HelpEmpresa de la Cecot

Amb el propòsit d’oferir un mecanisme de detecció primerenca de circumstàncies que poden afectar la continuïtat de l’activitat empresarial i esquemes d’intervenció en cas de crisi
  • Catalunya va liderar les xifres de concursos de creditors declarats l’any 2021, amb un creixement del 38,4% en termes interanuals, fins als 1.373 procediments, per davant de Madrid (38,2%; 1.256)
  • L’eina posa un èmfasi especial en les pimes, sovint més necessitades d’accedir a sistemes d’alerta primerenca de potencials dificultats financeres

El Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya (CCJCC) s’ha adherit al programa HelpEmpresa de la Cecot amb la voluntat de posar a l’abast de les empreses del seu àmbit d’actuació un mecanisme de detecció primerenca de circumstàncies que poden afectar la continuïtat de l’activitat empresarial i esquemes d’intervenció en cas de crisi. La signatura del conveni entre el Col·legi i la Cecot s’ha materialitzat a la seu barcelonina de l’entitat col·legial i en presència d’ambdós presidents, Antoni Gómez i Antoni Abad, respectivament.

Antoni Gómez, president dels auditors catalans, advoca per “promoure totes aquelles iniciatives que contribueixin a habilitar un esquema de segona oportunitat entre el teixit econòmic català” a fi i efecte “d’afavorir el manteniment de l’activitat econòmica i els nivells d’ocupació en benefici del conjunt de la societat”.

Per la seva part, Antoni Abad, president de la Cecot, defensa que “tan necessari és impulsar la creació d’empreses, com recolzar la transmissió empresarial, com prevenir el tancament de pimes que es trobin en una situació financera difícil i que requereixi d’una intervenció especialitzada per evitar-ne la fallida, i aquest darrer és el propòsit del servei HelpEmpresa, un nou servei que va en la línia que col·legis professionals i entitats empresarials estem impulsant fa un temps vinculada amb la Llei de la Segona Oportunitat, que també ens reclama Europa”.

HelpEmpresa és una metodologia pionera a Catalunya d’ajuda a les empreses a avançar-se a futures dificultats i s’aplica en base a la pertinença de la Cecot a la xarxa d’entitats europees Early Warning Europe que ofereix suport a empreses en situació de crisi des del 2017. L’eina posa un èmfasi especial en les pimes, que sovint es troben més necessitades d’accedir a sistemes d’informació que els previnguin amb antelació de la possibilitat de patir dificultats financeres quan, sigui o no en conjuntures de crisi econòmica, s’esdevé el problema que posa en qüestió la seva viabilitat present i futura.

Catalunya va liderar les xifres de concursos de creditors declarats l’any 2021, amb un creixement del 38,4% en termes interanuals, fins als 1.373 procediments, per davant de Madrid (38,2%; 1.256 concursos) i la Comunitat Valenciana (22,2%; 781 procediments).

HelpEmpresa: un pla de treball personalitzat a cada empresa

El programa HelpEmpresa ofereix un pla de treball perquè l’empresari o empresària conegui quins són els àmbits de millora i les possibles solucions que es poden aplicar en el seu negoci. Els serveis que ofereix no tenen cap cost ni per a les persones ni pels seus negocis, ja que qui promou el programa ha rebut cofinançament públic i compta amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. A més, es garanteix en tot moment una atenció confidencial i empàtica. L’objectiu principal del projecte és ajudar a les persones empresàries i a les seves empreses en aquest procés complicat per tal de que trobin la manera de sortir del moment difícil en que es troben, i a la societat en general a través de la salvaguarda d’aquestes empreses i els seus llocs de treball.

Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya:1.500 professionals

La missió del Col·legi és vetllar perquè l’activitat professional de l‘auditor s’adeqüi als interessos dels ciutadans, representar la professió en tots els àmbits relacionats amb l’entorn econòmic i financer, defensar els interessos dels col·legiats, regular en el marc de les lleis i vigilar l’exercici de la professió de censor jurat de comptes, així com facilitar la formació professional de l’auditor i vetllar pel compliment de la qualitat dels treballs. En l’actualitat el Col·legi està integrat per 1.500 professionals pertanyents a més de 200 firmes del sector. El president actual és Antoni Gómez.