El 2021 arrenca amb un increment del 48% del nombre d’ofertes laborals respecte el darrer trimestre de 2020

La contractació indefinida entre les ofertes de feina gestionades per la Borsa de Treball de la Cecot durant els tres primers mesos de l’any, creix 12 punts percentuals més respecte de les ofertes del primer trimestre del 2020.
  • La Fundació Cecot Persona i Treball ha publicat una nova edició de “l’Observatori de l’actualitat laboral” corresponent al primer trimestre de 2021.
  • Ejarque: “No tots els sectors han rebut la pandèmia de la mateixa forma, alguns han experimentat creixement, fet que ha repercutit en l’augment d’ofertes de feina”.
  • Creix també el nombre de demandants de feina aquest principi d’any, un 23% respecte el mateix període de 2020 i un 51% més respecte del darrer trimestre de l’any passat.

La Fundació Cecot Persona i Treball, que treballa per fomentar la inserció i orientació laboral, els programes de recol·locació i la Responsabilitat Social Empresarial, ha fet pública una nova edició de “l’Observatori de l’actualitat laboral” corresponent al primer trimestre del 2021 on analitza els moviments d’ofertes i demandes de feina a la seva borsa de treball i les característiques principals de les necessitats laborals de les empreses.

L’observatori destaca un increment del 48% de les ofertes de feina gestionades per la seva borsa de treball respecte al darrer trimestre de l’any 2020 i un comportament similar al del primer trimestre de l’any passat, concretament aquest any ha incrementant en 0,5% el nombre d’ofertes. En paraules de Pere Ejarque, responsable d’Intermediació Laboral a la Cecot, “hi ha sectors que, malgrat la davallada global, han experimentat creixement durant la pandèmia i han generat més ofertes de feina. Al Vallès hi ha una presència important d’indústria d’alimentació i química, dos sectors que han resistit força bé l’impacte de la crisi sanitària, a diferència de les activitats relacionades amb el turisme, un sector en què la COVID-19 ha causat estralls però que té una presència menys determinant a la comarca”. Ejarque afegeix que, després de tres trimestres molt complicats durant el 2020, aquest primer del 2021 “aporta una mica d’aire mostrant un canvi lleu en la tendència que, esperem, continuï remuntant, malgrat sigui amb una velocitat moderada”.

L’Àrea d’Administració lidera el percentatge més alt d’ofertes de feina generades mitjançant la Borsa de Treball arribant al 24%, seguida de prop per l’Àrea d’Indústria, amb el 20% del total d’ofertes gestionades durant el primer trimestre. L’Àrea Comercial ha generat el 14% de les ofertes, l’Àrea de Producció el 10% i la de Logística  se situa amb un 8% del total d’ofertes gestionades.

Des de Cecot Persona i Treball destaquen que les principals ocupacions sol·licitades han estat les relatives a auxiliar d’administració –perfil generalista, personal tècnic d’administració, administració de personal; en el cas d’Indústria els perfils més demandats estan relacionats amb l’electromecànica, el manteniment industrial, torneria, soldadura. I pel que fa a l'àrea Comercial, ocupacions en vendes, personal d’exportació i personal de màrqueting.

La contractació indefinida puja

L’informe publicat per la Cecot destaca que el 48% de les ofertes de feina que ha gestionat durant el primer trimestre del 2021 oferien contractació laboral indefinida, “12 punts percentuals més respecte les dades del mateix període de l’any passat i el doble respecte del 4t trimestre de 2020”.

Puja també el nombre de CVs dels demandants de feina respecte del 1r trimestre de 2020, en un 23%, i augmenta un 51% respecte dels demandants del 4t trimestre de 2020. “Aquest increment entre els mesos de gener i març d’aquest any, d’una banda és conseqüència de l’augment del nombre de persones que durant el darrer semestre de l’any 2020 van perdre la feina i, de l’altra, generat per totes aquelles persones amb una situació laboral complicada o bé que es troben en un ERTO i han decidit activar el seu currículum per trobar una nova feina”, explica Pere Ejarque.

Pel què fa al nivell formatiu de les persones que han buscat feina durant el primer trimestre de l’any a través de Cecot, el 63% dels CVs gestionats han estat de persones amb estudis terciaris (Cicles Formatius de Grau Superior i estudis universitaris).

Per gènere, el 55% dels CVs gestionats a la Borsa el primer trimestre de 2021 han correspost a dones. El 45% restant, a homes. En relació a la distribució per edat de les persones que han gestionat el CV a la Borsa de Treball de la Cecot destaca el 42% de persones en la franja de més de 45 anys.

Consulta aquí l’observatori complet