La Cecot i el Gremi de Transports i Logística de Catalunya canalitzen i tramiten sense cap cost les reclamacions d’empreses associades i dels seus treballadors contra el càrtel de vehicles

L’any 2015 la Comissió Nacional de Mercats i la Competència va destapar la situació de monopoli i competència deslleial de prop de 30 marques de cotxes. Segons la CNMC els fabricants van realitzar intercanvis d’informació amb manifesta ocultació i secretisme, acords prohibits i mereixedors de sanció.
  • Fruit d’aquesta sanció, les marques afectades estan obligades a abonar una indemnització d’entre el 10 i 15% del valor de vehicles adquirits entre el 2006 i el 2013.
  • La Cecot, amb el suport del Gremi de Transports, ofereix la possibilitat de reclamar a les empreses associades així com també als treballadors/es d'aquestes empreses sense cap cost de tramitació, per via d’una reclamació col·lectiva recolzada per un fons litigador. Si la reclamació prospera, l’usuari rebrà un 75% de l’import de la indemnització.

A partir d’aquesta setmana i fins el 25 de març, les empreses i professionals associats a la Cecot o al Gremi de Transports de Catalunya poden reclamar el retorn de la indemnització per la compra d’un vehicle entre els anys 2006 i 2013 i que estiguin afectats per l’anomenat càrtel de vehicles.

El càrtel de vehicles fa referència a la unió de diferents marques i concessionaris de vehicles que van intercanviar informació comercial sensible sobre la venda de cotxes, pactant unes pràctiques anti competència entre elles i fixant preus per a cada model de cotxe que tenien previst vendre. Com a conseqüència d'aquesta pràctica fraudulenta la Comissió Nacional de Mercats i la Competència els va sancionar amb una multa de més de 171 milions d'euros.

Però no tots els cotxes comprats durant el període 2006-2013 poden estar afectats. Perquè les empreses, professionals i treballadors/es d’empreses associades puguin comprovar si un cotxe ha estat afectat pel càrtel, la Cecot ha habilitat un comprovador a través de la pàgina https://cartelcotxes.cecot.org. Si la reclamació és possible, posteriorment s’haurà d’omplir un formulari i facilitar tota la documentació necessària per iniciar els tràmits que la Cecot i el Gremi de Transports canalitzaran de manera conjunta i agregada, per la via d’una demanda col·lectiva articulada per un fons litigador vinculat a Fenadismer.

La Cecot tramita aquest servei sense cap cost per a l’empresa, persona o vehicle afectat. Si la reclamació prospera, l’usuari rebrà un 75% de l’import de la indemnització que pot anar entre el 10 i el 15% del valor per vehicle comprat a concessionari o fabricant, de km0 o via lísing entre 2006-2013.

Antoni Abad, president de la Cecot, explica que “en breu s’esgotarà el termini per sol·licitar aquestes indemnitzacions que, si no vaig errat, afecten uns 10 milions de vehicles a Espanya. Malgrat ja existeixen altres vies de reclamació i arran de la preocupació traslladada per algunes empreses associades en quant a la complexitat, a la impersonalitat de plataformes on-line o als costos d’iniciar processos d’aquest tipus, vam decidir oferir aquest servei d’agregació de demanda per a empreses associades sense que hagin de fer dipòsits, ni desemborsaments en cap moment. És per això que mantindrem un servei d’informació puntual durant el període que dura la reclamació i que sabem serà llarg. Podem oferir una atenció personalitzada mitjançant la proximitat i la confiança que ens tenim”.