L'entrada en vigor dels nous programes de facturació homologats per l'AEAT, juntament amb la implantació de la factura electrònica, transformarà els processos administratius i financers de les empreses.
  • Més de 150 professionals han participat en les diverses edicions del curs sobre la transició a la facturació electrònica.
  • La Cecot continua apostant per la formació de qualitat com a pilar fonamental per acompanyar les empreses en la seva transformació digital.

Terrassa, 14 d’octubre de 2024 – La transició cap a la factura electrònica està suposant un gran impacte per a les empreses catalanes, especialment davant el repte d'adaptar-se als nous requisits legals i tecnològics que aquesta comporta. La Cecot, mitjançant el servei de formació, conscient de la importància d'aquest canvi, ha organitzat fins ara quatre edicions d'un curs específic sobre la implantació de la factura electrònica, fet que es tradueix en 150 professionals formats. Un volum de participació que posa de manifest la preocupació del teixit empresarial davant aquest canvi de paradigma i la necessitat de preparació per afrontar aquest nou procés de digitalització.

Enric Rius Macias, assessor financer i fiscal de la Cecot i membre de l'equip docent del curs organitzat per Cecot Formació, ha destacat la importància d'una estratègia ben planificada per a les organitzacions al·legant que "les empreses que abracin aquest canvi amb una mentalitat proactiva i flexible estaran millor posicionades per aprofitar els beneficis d'una economia digitalitzada". Segons Rius, la formació prèvia és essencial per garantir una transició fluida, ja que "per preparar-se adequadament, les persones empresàries han d'informar-se a i formar-se sobre els requisits legals i tecnològics de la facturació electrònica. És crucial que les organitzacions no només entenguin les implicacions del canvi, sinó que també desenvolupin un pla d'acció clar per a la seva implementació".

El calendari d'implementació varia en funció de la mida de les empreses: les que facturen més de 8 milions d'euros hauran de complir la nova normativa a partir del juliol de 2025, mentre que les petites i mitjanes empreses tindran fins al 2026 per adaptar-se. Aquesta normativa, segons el secretari general de la Cecot, Oriol Alba, representa “un dels canvis més significatius en la gestió administrativa i fiscal”. Alba subratlla que “no es tracta només d’una qüestió tècnica, sinó d’un canvi de paradigma en la manera com les empreses gestionen les seves operacions financeres”.

La transició a la factura electrònica no es redueix a la implementació d’una nova eina tecnològica, i és que les empreses hauran de revisar els seus processos interns, actualitzar els seus sistemes de gestió i formar els seus equips per garantir una adaptació efectiva. En aquest sentit, Cecot Formació s'ha convertit en un referent per al sector, oferint programes formatius específicament dissenyats per abordar aquests reptes.

Rius ha destacat la importància d’analitzar en profunditat la normativa de facturació, la realitat de l'empresa i els passos a seguir per configurar i gestionar correctament el sistema de facturació electrònica abans de la seva entrada en vigor el juliol de 2025. En aquest sentit, la resposta del sector empresarial ha estat clara i davant la creixent demanda, Cecot Formació té previstes dues noves edicions del curs aquest mateix any, una a l’octubre i una altra al novembre, amb la previsió d’organitzar-ne una setena al desembre. Aquests cursos ofereixen a les empreses les eines necessàries per afrontar la transició amb garanties, no només des del punt de vista tècnic, sinó també organitzatiu.

Tot i els reptes que comporta, la facturació electrònica presenta nombrosos avantatges: a més de complir amb les exigències legals, permet una major eficiència operativa, una reducció de costos, una millora en la transparència i la seguretat, i una major integració amb altres processos digitals de l'empresa. Per a moltes empreses, especialment les petites i mitjanes, aquesta transició pot suposar una oportunitat única per modernitzar-se i incrementar la seva competitivitat ha explicat Rius.

La Cecot continua apostant per la formació de qualitat com a pilar fonamental per acompanyar les empreses en aquest procés. Amb més de 150 professionals ja formats i dues noves edicions en marxa, una a l’octubre i una al novembre, Cecot Formació es reafirma com un aliat per a les empreses que volen afrontar el repte de la transformació digital.